Sakit Kepala



Pagi ni hujan turun dengan lebat sekali, Biasanya saya menghantar anak-anak saya dengan motor sahaja, berulang-ulang hingga empat kali. Sekolah bukan jauh sangat, sekitar 2 km saja. Kerana hujan pagi ini saya menghantar empat orang anak dengan kereta, alahai air cond pulak tak berfungsi. Mungkin gas dah habis walhal baru seminggu saya mengisi gas. Ini bermakna ada kebocoran dan perlukan modal untuk service.

Lepas sarapan pagi tu, saya rasa sakit kepala pulak. Berdenyut-denyut bukan kepalang. Saya sapu minyak cap kapak untuk melegakannya, tak cukup dengan itu saya telan dua biji Panadol. Yelah usia dah meningkat ni kena hujan sikit pun badan dah meragam.

Anak bungsu saya, Neesa juga turut meragam hari ini, asyik menangis tak sudah. Taknak dengan sesiapa pun hanya mahu berdamping dengan ibunya. Bila saya mendukungnya makin kuat dia menangis. Tidur pun sekejab-sekejab saja.

0 komen: