Terima Bungkusan

Hari ini pulang dari kerja, isteri saya beritahu ada kiriman bungkusan yang dihantar oleh kakitangan Poslaju. Anak-anak saya mengira ianya adalah hadiah harijadi saya. Sebenarnya ia adalah kiriman dari Boss tttcomputer.com iaitu Abang Bidan.

Isinya ialah satu SDRAM 512MB, sebuah CPU intel celeron dan CPU pentium 3, 935MHz. Ram tu memang saya pesan, dua buah CPU tu kira hadiah dari Abang Bidan. Katanya CPU tu dah nak masuk muzium jadi bagi percuma saja pada saya. terima kasih Bang Bidan.

Ram saya yang asal ialah 128MB dan 256MB. Bila saya pasang 512MB dan 256MB, Pc hanya dapat baca 512MB saja, Tukar sana, tukar sini pun sama jugak. Rasanya mother board saya cuma support sehingga 512 MB saja.

CPU saya tak pasang lagi sebab belum beli Thermal Paste, Nanti-nanti sajalah bila ada banyak waktu terluang baru saya pasang. Upgred sikit jer dari 868MHz kepada 935MHz adalah lebih 67MHz
 

0 komen: