Cuti Kosong

Hari ini saya cuti kosong sebab menghadiri mesyuarat akta bangunan dan harta bersama kali ke dua di kawasan perumahan saya. Selain dari itu saya mengambil kesempatan cuti ini untuk menyelesaikan bayaran cukai pintu, bil indah water, bil elektrik dan ke Bank Rakyat untuk menebus rantai emas yang saya gadaikan semasa  awal tahun untuk membiayai yuran dan buku-buku anak sekolah.

Petangnya saya membantu membetulkan laman peribadi sesaorang yang saya baru kenali melalui internet. Beliau telah membina satu laman peribadi, tetapi kerana kurang pengetahuan, maka bertabur fail dia. Bila di upload ke server semua image tak keluar sebab berada dalam folder lain dan sebahagiannya invalid file name.

Image juga besar-besar malah ada yang sebesar lebih 2000 pixel. Dulu semasa saya mula-mula membina laman web pun saya buat begitu, maklumlah masih kurang pengetahuan. Sekarang bukan nak kata dah pandai tapi teknologi semakin berkembang banyak perkara juga yang saya masih tak tahu.

0 komen: