Baiki Motorsikal


Sekitar jam 8.30 pagi saya maklumkan kepada pejabat tempat saya bekerja saya cuti kecemasan hari ini. Pagi ini cadangannya nak membaiki motosikal, akan tetapi hujan turun dengan lebat sehingga kira-kira jam 11.00 pagi. Dalam hujan masih gerimis, saya membawa motosikal ke kedai motor untuk dibaiki. Ganti Mud Guard depan, cover kiri kanan Mud Guard, penarik brek depan dan cover putih. Kos keseluruhan RM86.00

Saya maklumkan kepada En. Zainuddin melalui sms, beliau meminta saya menunggu beliau di hadapan bangunan Majlis Perbandaran Muar jam 2.45 petang untuk menyerahkan resit bayaran dan beliau akan membayar kos tersebut.

Jam 2.45 petang hujan masih rintik-rintik, saya ke bandar untuk menemui beliau di tempat yang dijanjikan dengan menaiki kereta, tiga kali juga saya berpusing-pusing untuk mencari parking lot yang kosong. Akhirnya dapat juga beberapa meter dari bangunan Majlis Perbandaran. Beliau tiba dan menyerahkan RM100.00 kepada saya, “lebihnya tu kira beri sajalah” katanya. Syukur, mudah-mudahan bertambah rezeki En. Zainuddin.

0 komen: