Dua Minggu Sepi

Dah dua minggu saya menyepi dari sebarang aktiviti internet. Bukan kerana sibuk tapi kerana PC meragam lagi. Malam ahad minggu dua lepas Nuurie datang kerumah kerana menghantar CD Norton Ghost 14, Saya ingatkan nak buat recovery sebab Norton Save & Restore 12 yang saya guna bermasalah dan tak dapat digunakan lagi.

Sewaktu Nuurie sampai, saya sedang melayari blog, tetiba PC hang, saya reset dan keluar rumah berjumpa Nuurie. Lepas tu PC saya jadi gelap tiada display di monitor. Macam-macam dah saya buat, cabut RAM, ubah RAM, Reset Bios dan macam-macam lagi tapi saya tak berjaya untuk menghidupkan semula PC saya. Kecewa betul rasanya. Maka hujung bulan pulak tu, duit kat poket semakin menipis, jadi terpaksa tangguhkan dulu untuk hantar PC servis ke kedai.

Semalam saya hantar PC saya ke PC World di Bentayan. Juruteknik kedai tu kata mungkin mainboard saya rosak, apa pun dia akan periksa dulu. Petang tadi saya dapat panggilan dari pC World mengatakan PC saya dah siap. Tak ada sebarang hardware yang rosak, cuma kena upah servis sebanyak RM15.00 sahaja. Lega rasanya....



Oleh kerana kos baikpulih PC saya cuma RM15.00, maka saya membeli satu x-slim multimedia keyboard baru model KL-7MU berharga RM45.00

Laman Famili Azam Dot Com pun bermasalah, entah apa hive.com.my buat memindahkan file saya pun tak tau. Boss Raza Computer pun tak bagitau apa-apa. Dah dua kali saya kena tukar DNS laman FADC sejak bernaung di bawah hive.com.my Sekali tu kena hack keseluruhan file index dalam server hive bertukar gambar tengkorak. Entahler jang.....

0 komen: