Jemputan Perkahwinan

Selamat Menyambut Tahun Baru Hijrah 1430
"Allah menukar ganti malam dan siang, sesungguhnya pada yang demikian itu satu iktibar yang besar bagi mereka yang mempunyai pengelihatan mata hati." (Surah An-Nur Ayat 44)


Selamat pengantin baru buat Saufi dan pasangannya.

Hari ini saya menghadiri majlis perkahwinan di rumah Ustaz Hamzah di Parit Amal Laut. Anak lelaki Ustaz Hamzah yang bernama Saufi yang melangsungkan perkahwinan. Selepas itu saya juga menghadiri majlis yang sama di Parit Amat di rumah Muhammad Shah.

Selepas itu saya ke Parit Unas membeli pisang kapas untuk dibuat lepat. Dah beli pisang kenalah pula mencari daun pisang. Kalau tak, lepat tu nak dibungkus dengan apa… Maka saya pun ke kebun atuk saya di Parit Amal Laut untuk tujuan tersebut.

Selain untuk lepat pisang, daun pisang juga diperlukan untuk membungkus pulut panggang dan kuih koci. Nak tambah pendapatan kenalah kerja lebih. Buat kuih dan letak kat warung. Selain dari lepat pisang, pulut panggang dan kuih koci isteri saya juga membuat karipap kentang, kuih lompang.

0 komen: